16 juli 2012

Toch nog zomer?


Vanmorgen wandelde ik de deur uit met een érg rare gewaarwording: geen water op mijn hoofd, geen knus grijs dekentje wolken in de lucht... zelfs een grote gele lamp die in mijn ogen scheen, en na wat denkwerk (het was lang geleden) de zon bleek te zijn. De zon!!!

zonneschijn boven Brussel. Wie had dat nog gedacht!

Gelukkig is het intussen weer lekker overtrokken, ik zou anders bijna gaan denken zijn dat het zomer was!

Volgens de eerste berichten wordt het binnenkort trouwens beter: de temperaturen klimmen tot bijna de gemiddelde waarde voor deze tijd van het jaar!! 


UPDATE:

Het is nu een week later, en tot mijn spijt moet ik melden dat mijn woorden over het dichttrekken van de lucht profetisch waren. De dag begon mooi, zoals je op bovenstaande foto kon zien, maar tegen de middag was het alweer gedaan met zonneschijn. 's Avonds, toen ik naar huis ging, was de wereld weer herleid tot een gigantische douchecabine: regen regen regen. En dat zou een paar dagen zo blijven ook. Hieronder een fotootje van vier dagen later: 

plensbui boven de Regentschapsstraat, juist om de hoek van de foto hierboven
Gelukkig mag ik aankondigen dat dit rotweer na drie weken ook weer opgehouden is. Maar daarvoor verwijs ik jullie naar mijn volgende blogpost. Over en uit, lezertjes! Oogjes dicht, en snaveltjes toe.